Stycken ur några underbara låtar..

Vad ska vi göra med vår tro? Vad ska vi göra med vårt hopp?
Vad ska vi göra med vår kärlek som blöder?
Ser du hur det skymmer, hur färgerna ger opp
Där elden falnar men fortfarande glöder
Vi kan inte färdas, bakåt i tiden,
och det skulle bara va ett steg tillbaka

- Lars Winnerbäck, där elden falnar, men fortfarande glöder..


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård
Jag måste ha träffat, din frekvens
Diskanten var svagare, diktionen mindre hård
Det var som att tonen, var en väns
Det är lätt att se hur sjuk man en gång var
När såren läker, och regnet känns
Gör din tolkning, häll mig full med svar
Rita figurer, och dra en gräns

- Lars winnerbäck, Jag får liksom ingen ordning på mitt liv.


Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet'
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna

O jag somnade den natten i tron på att allt var en del
i en kärlekshistoria
men det visa' sig dagen därpå att jag hade gjort fel
när jag gav dig en gloria
Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon
och dom himmelska ben som jag ville förtära dom gick
där ifrån

Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt
graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle
bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is

- Lars Winnerbäck, Kom änglar

Jag kanske talar till mig själv när jag säger
att man borde stanna upp ibland och se
För man lär sig ingenting på att blunda för sitt liv
Och att springa runt och låtsas att man ler

För hon har svikit mig, bedragit mig, lämnat, glömt och lurat mig
hon har stulit mina korta glada dar
Ja, hon har lämnat mig i ensamhet för man med egen lägenhet
han har hus och han har mat och de' är mer än vad jag har.....
......Skit'samma, man kan ju inte älska alla
Skit'samma om turen blev min vän
Skit'samma om varenda liten stjärna skulle falla
Skit'samma, hon ringer aldrig mer igen

-Lars winnerbäck, Mer än vad jag har




Nu kan jag se dej igen,

Nu kan jag se sanningen,

Jag har varit vilsen i mej själv,

Men döden gav mej livet åter till min själ,

Så håll om mej, släpper dej aldrig igen,

Och vill du hålla om mej som du gjorde för längesen?

Och kan du tycka om mej trots allt jag gjorde så ont?

Har du kärlek kvar till mej ännu en gång?

- Caj karlsson, Håll om mig

Du är resan som jag velat ska ta fart
Du är gåtan som jag aldrig löser klart
Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig

När hösten kommer och tiden gått för fort
När allt känns på rutin och redan gjort
Ska jag samla mina krafter och göra nånting stort
För dig, för dig för dig

-Lars Winnerbäck, För dig

Är det dags att sluta
Nu är det dags att gå
Våga lämna skutan
Som jag seglat många år
Jag har sjungit om att älska
Och om kvinnans vackra kropp
Om själar som är frälsta
Om själar utan hopp
Jag har nog inget mer att säga

-Caj karlsson, Jag har inget mer att säga

jag har saknat ditt skratt
jag har saknat ditt hår
jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går

det har tidvis gått bra
tidvis har skakandet lagt sig
ibland har jag vaknat på morgon
och gjort det jag ska

men jag har saknat din hand
har saknat din röst
ensamma dar har jag saknat ditt huvud
mot mitt bröst

- Lars Winnerbäck, Tidvid







Här har ni några av mina favorit låtar, några tycken ur varje låt.. sök gärna upp dom på youtube.. ni kommer förstå varför jag älskar dom.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0